събота, 1 декември 2012 г.

Габровските зевзеци - 1


Негабровци често се сещат за симпатичната жълта книжка "Габровски шеги", когато се запознаят с габровец. И как да не е така, Габрово е известно със своите зевзеци и типичния си хумор. Днес в откъс №10 от предстоящата четвърта книга от колекцията "Габрово - живият град" ще ви представим един от тези зевзеци - Иван Фурнаджията:

"Близо до дядо Петко живееше и Иван Фурнаджията, колкото беден, толкова и голям шегаджия. Обикновено той казваше:

- Казват, че като се присмееш на някого, те стигало. На присмех Господ помагал. Вятър! Присмивам се на богатството на Христо Боба [Бобчев – бел. състав.], дано ме стигне, но сиромашия по-голяма ме наляга. Присмея се на Муцина, че се е напил и по петите ми върви, още не съм си отишел у дома и ме стига.

Или ще се изправи при мъжете на улицата:

- Да има едър, плосък, дерелийски боб [от с. Дерелий, дн. Горна Росица, Севлиевско – бел.състав.], че да го свариш в гърне, ама да му сложиш чубрика и хубав червен пипер. После да го опражеш с пресен шарлан [масло – бел.състав.], че да има и хубава туршия, да ти ритам печеното пиле. Ама хайде, вие яжте боба, пък аз ще ям пилето."


Колекция "Габрово - живият град" се издава от Фондация за българска литература - София с подкрепата на Обществен комитет "Васил Левски" - Габрово.  

Момчил Цонев

Няма коментари:

Публикуване на коментар